Thursday, November 17, 2005

 

MSG304 - Microsoft Office Live Communications Server 2005 and Microsoft Office Comunicator 2005: A technical overview

Última conferència del primer dia del IT Forum i, per mi, la més decebedora.
Després de donar-nos una visió molt ràpida del que és el Live Communications Server, el conferenciant ens va explicar totes les possibles maneres de com el servidor es pot comunicar amb telèfons VoIP... Reconec que aquest és un tema que se m'escapa una mica, així que per mi la conferència es va convertir en un munt de sigles i acrònims i al final vaig acabar amb un cap com un bombo i la convicció de que l'Alice i el Bob poden parlar entre ells de mil maneres diferents.

Resumint una mica podria dir que el Live Communications Server és un servidor destinat a facilitar les comunicacions a dins d'una empresa. Ofereix una plataforma per a misstageria instantania, video-conferència, accés remot a aplicacions, transferència de fitxers i també permet comunicar-se amb telèfons VoIP. També permet comunicar-se a les xarxes de IM de AOL, Yahoo! i MSN (de productes basats en Jabber no va dir res...).

Després ens va presentar el Office Communicator que és el client d'Office per al Live Communications Server. Amb el Office Communicator es poden aprofitar al màxim les prestacions del servidor: va fer una demo de IM, una de video-conferència i una de VoIP. També es veia com tenia donats d'alta contactes del messenger i de Yahoo! a la seva llista de contactes, però no va parlar amb ells.
I per últim ens va ensenyar el Office Communicator Web Access, que permet accedir a una versió web 100% funcional del Office Communicator i de look-and-feel idèntic al del client windows.

No dic que no estigués bé la sessió, però com que la meitat d'aquesta va versar sobre integració amb VoIP i és un tema que se m'escapa, doncs jo no en vaig sortir molt satisfet (jo m'esperava més una descripció de l'arquitectura del servidor, i un exemple de com desplegar-lo).

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?